نکات برگزیده

مطالب پربحث‌تر
  • ۹۴/۰۵/۱۰
    p
  • ۹۴/۰۵/۱۰
    p
  • ۹۴/۰۴/۱۱
    ؟
آخرین نظرات
نویسندگان

اثر هاله ای

يكشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸ ق.ظ

اثر هاله ای؛ هر کسی در اوج زیبا به نظر می رسد!

اثر هاله ای وقتی اتفاق می افتد که تنها یک جنبه ی ما را جذب کند و چگونگی نگاه ما به تصویر کلی را تحت تاثیر قرار بدهد.
مثال: باور داریم مدیرانی که در یک صنعت موفق اند در هر بخش دیگری هم کامیاب می شوند و بعلاوه آنها در زندگی خصوصی خود هم قهرمان اند!!!

نزدیک به صد سال پیش، اثر هاله ای کشف شد. این طور که یک ویژگی منفرد (مثل زیبایی، موقعیت اجتماعی یا سن) برداشتی مثبت یا منفی ایجاد می کند که تمام چیزهای دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد.
زیبایی بهترین مثال مطالعه شده است. ما به طور ناخودآگاه افراد خوش سیما را دوست داشتنی، راستگو و باهوش در نظر می گیریم. افراد جذاب تر همچنین در زندگی حرفه ای خود راحت ترند.

این اثر را در مدارس (دانشگاه ها) هم می توان پیدا کرد، جایی که معلم ها (اساتید) ناخودآگاه به دانش آموزانی که ظاهر بهتری دارند نمره های بیشتری می دهند.
@incubator1
اثر هاله ای برای تبلیغات هم ابزار مناسبی شده است. این دقیقا بخش حیله گرانه ی اثر هاله ای است: این اثر در سطح ناخودآگاه فعالیت می کند. تنها چیزی که برای ورود نیاز دارد چهره ای جذاب، شیوه ی زندگی رویایی و در آخر، خودِ محصول است.

اثر هاله ای جلوی دیدن خصوصیات واقعی را می گیرد. برای خنثی کردن این اثر، از ارزش ظاهری فراتر برو. از برجسته ترین ویژگی ها فاکتور بگیر. وقت خود را صرف تحقیق جدی کن. آنچه در نهایت ظاهر می شود همیشه زیبا نیست، اما تقریبا همیشه آموزنده است.

برگرفته از #کتاب #هنر_شفاف_اندیشیدن 📚📖

قابل توجه گروه های استارتاپی، هسته ها و شرکت ها، به خوش پوشی و مرتب بودن ظاهر خود در جلسات مذاکره و بازاریابی اهمیت ویژه  بدهید.📢

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۶
محمد حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی